Spre exemplu, una dintre prevederile contractuale arată că asiguratul nu beneficiază de despăgubire în situația în care „nu a luat toate măsurile necesare pentru limitarea pagubei”,scrieeconomica.net.
Această excludere apare în contractele multor companii de asigurare, iar la una dintre ele se aplică nu doar în cazul daunelor din accidente, ci și în situația în care automobilul este expus unui furt sau unei tentative de furt.
Pe de altă parte, mai multe firme de asigurare consacrate pe zona CASCO spun că nu acordă despăgubiri pentru „pagubele produse ca urmare a trepidațiilor în timpul mersului”, mai scrie sursa citată. Așadar, companiile care vând acest produs nu răspund de eventualele daune provocate în timpul tractării ori a reparației automobilului asigurat, în service.
Dacă, de exemplu, în urma unei greșeli de reparație, dauna constatată inițial este majorată, clientul trebuie să ceară despăgubiri service-ului. Este exclusă de la plată chiar și situația în care automobilul este furat în timpul în care se află în reparații.
În plus, asigurătorii nu plătesc nici în cazul exploziei anvelopelor sau dacă apar daune provocate de fenomene naturale, cum ar fi ploaia, grindina sau înghețul.
Nu sunt incluse în asigurare nici pagubele provocate motorului sau altor componente prin creșterea temperaturii, și nici cele produse prin acțiunea curentului electric.
În sfârșit, în situația în care se constată că dauna a fost majorată ca urmare a rulării în condițiile apariției unei defecțiuni, asigurătorii refuză, de asemenea, plata. Un exemplu este cazul în care șoferul continuă să ruleze după ce s-a spart baia de ulei.